
Je pozdní večer, otevřel jsem svou oblíbenou láhev bílého, a vymýšlím barevnou paletu pro nový projekt. A jak popíjím, napadlo mě, že se podělím s rychlým tipem, jak to ve většině případů řeším.
Vše samozřejmě kreslím ve Sketchi, ale v ostatních aplikacích jako Photoshop je postup naprosto totožný, takže tento tip využije naprosto každý.
Nejdříve si vybereme barvy, které chceme použít jako primární. Já použil základní barvy, jen jsem volil lehce zajímavější odstíny.
Následně použijeme Blending Modes, na prolnutí barev, ze kterých nám vzniknou odstíny námi vybraných barev, ze kterých se bude daleko lépe vybírat požadovaný odstín. Dále nám to použije definovat hover a případně i secondary color pro projekt.
Krok 1 - Základní barvy
Vytvoříme tři stejně velké čtverce. Nastavil jsem rozměry na 210x210 px. A pro každý jsem zvolil mnou vybrané barvy.
Krok 2 - Světlé a tmavé vrstvy
V dalším kroku si vytvoříme jednu vodorovnou světlou vrstvu napříč všemi barvami. Zvolíme jí bílou barvu a opacity nastavíme na 20%, a umístíme ji do horní části. Stejným způsobem vytvoříme tmavou vrstvu, jen ji přidělíme černou barvu a umístíme do spodní části.
Krok 3 - Blending Modes
Poslední krok a máme hotovo. Vytvoříme dva svislé pruhy pro každý box (první neměníme). Pro svislé pruhy nastavíme žlutou barvu #F7E967. První bude mít prolnutí Overlay a opacity 30%, druhý prolnutí Overlay a opacity 55%. To samé zopakujeme pro všechny boxy.
Voila...A máme připravenou paletu pro námi zvolené barvy, a definované všechny nejbližší. Možno využít na hovery u buttonů případně k definování sekundárních barev
Published by: Maneken in All, UI_UX
Tags: article, barevná paleta, blending, blog, blogger, blogging, clanek, color, colors, design, designblog, designblogger, howto, jaknato, maneken, míchání, mícháníbarev, modes, overlay, overlays, palette, picker, sketch, sketchapp, tip, tipy, ui, uidesign, uiux, ux